Pontosidő

Fogyasztóvédelmi intézményrendszer átalakulása

Forrás: ORIGO  2017. január 12. csütörtök 

NFM: közelebb kerül az emberekhez a fogyasztóvédelem

MTI

A 2017. január 1-jén átalakult intézményi rendszerben a fogyasztóvédelem közelebb kerül az emberekhez, mivel a lakóhelyhez legközelebbi járási hivatalhoz fordulhatnak

– mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációsért felelős államtitkára csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.

Hozzátette, hogy fogyasztóvédelmi ügyet 197 járási hivatalban lehet intézni, tanácsot kérni, panaszt tenni. Kara Ákos jelezte: a kormány továbbra is kiemelten kezeli a fogyasztóvédelmet, védi a családok, vásárlók érdekeit, és azzal, hogy a fogyasztóvédelmet közelebb vitték az emberekhez, több problémát lehet megoldani. Kara Ákos megismételte, hogy 2017-ben a fogyasztóvédelem fókuszába a robbanásszerűen növekvő e-kereskedelmet állítják.

Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára ismertette, hogy az átalakulás révén az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági feladatok a kormányhivataloktól átkerülnek a járási hivatalokhoz. A másodfokú hatósági feladatok, amelyeket korábban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság látott el, országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium általános jogutódként továbbra is ellátja a fogyasztóvédelmet érintő stratégiai feladatokat, az ellenőrzéseket a járási hivatalok munkatársai végzik a minisztérium által jóváhagyott éves ellenőrzési és vizsgálati program alapján – mondta a helyettes államtitkár.

Keszthelyi Nikoletta szólt arról, hogy a fogyasztóvédelem 2017-ben a tavalyi évhez hasonlóan 40 vizsgálatot és ellenőrzést végez a jóváhagyott ellenőrzési terv alapján. Kiemelten kezelik a gyermekgondozási, gyermekruházati és játék termékeket, az árubemutatókat, de eseti jelleggel rendkívüli ellenőrzést is elrendelhetnek.

A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy egyéni konkrét fogyasztóvédelmi panaszokkal, ügyekkel továbbra is lehet fordulni a békéltető testületekhez, amelyek egyre hatékonyabban látják el feladataikat, miután jogszabályi változtatás révén kötelező a cégeknek együttműködni.

A járási hivatalok a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon érhetők el.

Copyright